top of page

Αιτήσεις Voucher: οδηγίες προετοιμασίας ωφελούμενων και ορθά κριτήρια επιλογής φορέα κατάρτισης

Έγινε ενημέρωση: 21 Ιουλ 2021

Στην επικαιρότητα των προγραμμάτων κατάρτισης βρίσκονται δύο πολύ σημαντικά και γνωστά εκπαιδευτικά προγράμματα. Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα Voucher για ανέργους ηλικίας 30-49 ετών. Ωστόσο, προ των πυλών για την έναρξη της εκπαίδευσης βρίσκεται το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας 36.500, στο οποίο ήδη οι ωφελούμενοι εργάζονται περίπου επτά μήνες σε δημόσιους φορείς. Παρότι είναι δύο διαφορετικά προγράμματα διαπιστώνεται ένα κοινό γνώρισμα. Οι δυνητικά ωφελούμενοι του Voucher ή και όσοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα της κοινωφελούς εργασίας, θα πρέπει να προετοιμαστούν για την κατάρτιση. Πώς; Κατ’ αρχάς ακολουθώντας ορισμένα βασικά βήματα και κατά δεύτερο επιλέγοντας με ορθά κριτήρια τον φορέα κατάρτισης που θα συνεργαστούν. Ας τα εξηγήσουμε όμως καλύτερα.

 

Τα βασικά βήματα προετοιμασίας των δυνητικά ωφελούμενων ύστερα από την υποβολή μιας αίτησης είναι:

  1. διαφύλαξη του αριθμού υποβολής της αίτησης (ΚΑΥΑΣ) ή αντίστοιχα τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης και τον αύξοντα αριθμό.

  2. συνεχής παρακολούθηση των επισήμων ιστοσελίδων των προγραμμάτων για σχετικές ανακοινώσεις και επικοινωνία με τον αντίστοιχο αρμόδιο τοπικό οργανισμό π.χ. Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)

  3. τακτή επικοινωνία με τον συνεργαζόμενο φορέα κατάρτισης ή και παρακολούθηση της εταιρικής ιστοσελίδας και των κοινωνικών μέσων (π.χ. σελίδα στο Facebook) για άμεση ενημέρωση

  4. εγγραφή σε τυχόν ομάδες άμεσης ενημέρωσης (π.χ. Viber κοινότητες-εάν υφίστανται)

  5. αναζήτηση για επιχείρηση πρακτικής άσκησης (εάν απαιτείται) στο προσωπικό περιβάλλον ή μέσα από το δίκτυο συνεργατών του φορέα κατάρτισης

 

Αφότου οι υπεύθυνες Διαχειριστικές Αρχές του εκάστοτε προγράμματος προβούν στις σχετικές ανακοινώσεις για την έναρξη της κατάρτισης, έρχεται η ώρα επιλογής συνεργαζόμενου φορέα κατάρτισης. Σε αυτό το σημείο καλό είναι κάθε ωφελούμενος να αναρωτηθεί τι επιδιώκει μέσα από το πρόγραμμα. Για παράδειγμα, αντιμετωπίζει το πρόγραμμα ως μια ευκαιρία επαγγελματικής ανέλιξης ή σαν μια περιστασιακή ευκαιρία αποκατάστασης; Αφού απαντήσει στο παραπάνω ερώτημα θα πρέπει να σκεφθεί τα ακόλουθα κριτήρια:

  • εμπειρία φορέα κατάρτιση και ύπαρξη εξειδικευμένου προσωπικού

  • συνεχής λειτουργία φορέα κατάρτισης και όχι περιστασιακή απασχόληση

  • δημιουργία σταθερής συνεργασίας και επαγγελματική σχέση που αποπνέει εμπιστοσύνη

  • δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης και φιλικό κλίμα συνεργασίας

  • ποιοτικά και ποσοτικά θεματικά αντικείμενα κατάρτισης, έμπειροι και πιστοποιημένοι εκπαιδευτές

  • συνεργασία του επιλεγμένου φορέα κατάρτισης με αξιόπιστους φορείς πιστοποίησης

  • ευρύ δίκτυο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων πρακτικής άσκησης

  • σύγχρονος τεχνολογικός εξοπλισμός και εργαλεία μάθησης

  • άνετοι χώροι (*σημαντικό ιδίως λόγω COVID) και πιστοποιημένες αίθουσες διδασκαλίας

  • εύκολη πρόσβαση για όλους (ασφαλή για ΑΜΕΑ)

  • χρήση πιστοποιημένων συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας (ISO κ.λπ.)


Τα παραπάνω κριτήρια αποτελούν τα ορθά -μέσα από τις γνώσεις και εμπειρία μας στην εκπαίδευση- όπου θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στη σύναψη συνεργασίας με φορέα κατάρτισης. Αξίζει να επισημάνουμε ότι οι ωφελούμενοι «δεσμεύονται» κατά κάποιον τρόπο μόνο όταν υπογράψουν την επίσημη σύμβαση του προγράμματος και σε καμία περίπτωση με μια απλή εκδήλωση ενδιαφέροντος ή αίτηση σε ένα τυχαίο site που μπορεί να εντόπισαν στο διαδίκτυο. Επιπλέον, σε διάφορες σελίδες ή ομάδες στα social media(π.χ. Facebook), πολλές φορές τυχαίνει να εκφράζονται λανθασμένες πληροφορίες. Καλό είναι να υπάρχει παρακολούθηση των ομάδων αυτών γιατί υπάρχει ενημέρωση, αλλά οπωσδήποτε θα πρέπει να «φιλτράρεται» από τον χρήστη/ωφελούμενο η πληροφορία που λαμβάνει αλλά και να επιβεβαιώνεται η ισχύ της πληροφορίας από τον συνεργαζόμενο φορέα κατάρτισης ή τους αρμόδιους κρατικούς φορείς.

Όσον αφορά την εμπειρία της Επιμορφωτικής ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης την θεωρούμε δεδομένη, μιας και η εταιρεία λειτουργεί από το 1995 καλύπτοντας τις ανάγκες επαγγελματικής κατάρτισης αλλά και πιστοποίησης σε αρκετά θέματα, σε όλο το νομό καθώς και σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Η δυνατότητα άμεσης και σταθερής εξυπηρέτησης τόσο στην περιοχή του Κιλκίς όσο και στην Παιονία είναι επίσης ένα θετικό στοιχείο που μειώνει τις περιττές μετακινήσεις των καταρτιζόμενων στις μεγαλουπόλεις. Δεν θα αναφέρουμε όμως άλλα για το «σπίτι» μας…αφήνουμε τα συμπεράσματα στη δική σας κρίση, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω!

👉 Μείνετε συντονισμένοι στις σελίδες της Επιμορφωτικής και γνωρίστε σε επόμενο άρθρο: τους «μύθους» και τις αλήθειες γύρω από το πρόγραμμα Voucher.

👉 Αν θεωρείτε ότι το άρθρο σας βοήθησε, μοιραστείτε τις πληροφορίες άφοβα!


Επιμέλεια άρθρου: Αναστασία Τραϊανού, υπεύθυνη διαχείρισης εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων στο ΚΔΒΜ 2 Επιμορφωτική Κιλκίς

Comments


bottom of page